søndag, oktober 29, 2006

poppetipopp

Da Madeleine og Lisa stakk ut på kjøkkenet for å poppe popcornet, fikk jeg det for meg at jeg skulle loggføre hele samtalen. Den bærer kanskje litt preg av at jeg satt i stuen og ikke alltid hørte helt klart...

M: Har jeg fortalt at jeg har vondt i bicepsen min?
M: Hvorfor står det en …boks ute?
L: Hva sa du?
M: Hvorfor står det en rømmeboks ute?
L: Jeg vet ikke
L: Skal vi ha 100 gram eller 200 gram
M: 200?
L: Det bli kjempemye
M: Vi tester. Jeg tror…
L: Synes det er så hyggelig!
M: Ja, kjempekoselig.
L: Sånn?
M Ja, skal vi bare. Hvor mye blir dette her da?
L: …. Gli… litt festlig
L: Åh, 2 gram til! Åhå! Lisalatter
M: Jeg bare lar den går forbi
L: Seier!
L: Og så skal vi ha to spiseskjeer, tar vi fire da, smeltet smør?
L: Vondt i…
L: Har vi nok til det her?
M: Jaja.
L: Nei!
M: Hehe.
M: Hvis vi bare hadde hatt en liten… Det hadde vel egentlig ikke vært så stort problem? Jeg har jo poppa popcorn en hel sommer
L: Ja, og noe annet.
M: Jess.
M: Jeg fikk ikke sånn… hjelp!
L: Åh, jeg griner
M: Har du en… eller bare?
Madeleine kommer inn i stuen til meg.
M: Kristin! Hva tror du er lurt? Ha på full gnu på plata?
K: jeg vet ikke jeg
L: Da sier vi det sånn.
M: Hva står det?
L: Ehhmm
M: Lokket på!
L: Jeg vil!
L: jeg tør ikke se oppi
M: Bare se
M: (burde slutte og mumle) Lyst på kjelen min. Egentlig er det kona mi
L: Tenk om popcornet bare drukna. Åh, var det et pop?
M: Jeg tror det bare var…
L: Håpefullt.
M: Sjekk a. Gjør det du.
L: Spismislis
M: Gelemasse
L: teskjeliten
M: Det funker ikke så veldig, da.
M: Latter. Håpefullt
M: Rist? Er det det det står? Du kan jo gjøre sånn opp og ned. Jeg synes et er veldig gnisfkri.
L: Popp da! Popp!
Unisont: Popp!
M: Det kommer ikke til å skvette over og plutselig bombe?
L: ÅHÅHÅ! Det popper! UHU!
Unisont: Latter
Madeleine: Og det smeller også!
M: Det er en…
L: Jeg vet. Finner du en..?
L: Sikkert skru ned litt. Uhu. Varm luft. Veldig varm luft.
M: Kan nesten bare la en stå nede.
L: Jeg er redd for at lokket ahahaha går opp
M: Åja, at det gnublerudiedei?
M: Åh, mye popcorn!
L: Mwahaha
M: skal vi ha sukker på, eller skal vi ikke ha noe?
L: Jeg vet ikke jeg
M: Det går ikke
L: Argh Latter
M: har du den greia til å snrikle
Unisont: UUUUUH!
M: ajajaj
L: Vakkert. Det var nesten en hel eske!
L: Du bare ler av det jeg gjør
M: Hvorfor ikke? 200 gram.
L: Da vet vi det.
Begge kommer inn i stuen, med en kjempekjele popcorn.
L: Nå er det to minutter igjen, ifølge kjelen.
M: Er det lov til å bare legge den ned så nn? Skal vi tenne på lys også?
L: Eh, lys.
M: Jeg tror det er noen som har svid feil.
L: Vi har råd til litt svinn.
M: Bånnski.
L: Høløkøn køløkøn
M: Var den god du smakte på? Poppen?
L: Den var ikke noe sånt nå, merket jeg
M: Litt svakere i varmen neste gang, hva?
L: Funker greit det.

1 Kommentarer:

Blogger Jey Lu sa...

Festlige ord her og der, men desiderte vinnere som et resultat av rekkefølge:

L: Spismislis
M: Gelemasse
L: teskjeliten

2:54 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home