lørdag, desember 23, 2006

Dagens helt!

Madeleine klager på dårlig syt-syt-vi-savner-madeleine-blogging. (Vi er så made-lei-oss) Selvfølgelig burde bloggen strømmet over av slike poster, men hverdagen har rett og slett vært litt for kaotisk for å huske at hun er borte.

Jobbingen har tatt på, og jeg rakk såvidt å være hjemme før jeg måtte ut og hjem og få pakket, og resultatet av det var at det sto igjen relativt mye oppvask i kummen. Jeg hadde klart å få i gang en oppvaskmaskin en av dagene, men det var likevel ikke tvil om at Lisa fortjener rollen som dagens helt med hennes heroiske innsats for min skitne gryte.

Så ringte Liisa fredag morgen (mens jeg sto og tjatret med Iversen i butikken), og fortalte om kaotiske tilstander i vannet i blokken. Vi vet fortsatt ikke helt hva som skjer, og muligens må vi omorganisere allerede ganske travle timeplaner for å sitte og vente på en rørlegger. Lisa er fantastisk og tar i mot telefoner fra naboer og rørleggere, så hun fortjener all ære og berømmelse som finnes. I tillegg jobbet hun halvannen time overtid i går, så det var en ganske utslitt Lisa jeg snakket med sent i går kveld.

Og i dag, 07.25, hadde jeg fått melding fra sjefen som lurte på hvor nøkkelen til butikken var. 09.05 ringte han, og jeg fortalte at jeg hadde latt den ligge i butikken (slik jeg egentlig ikke skulle gjøre, men det var da ikke så dumt), så det var utrolig teit, og jeg er faktisk usikker på om butikken er åpen i dag overhodet.

Fredag var en lang dag uansett, fordi vi hadde vært i hyggelig kalas som gjorde at jeg var i seng etter 04.00.

I dag har mamma og Astrid har besøk av seks fjollete fjortisser som har overnattet i kjellerstuen, Helga har kommet hjem og spiller Queen på full spiker og jeg måtte gå tur med Mio (jeg liker ikke hunder).

Savne deg, Madeleine?